گوگرد گرانول صادراتی خالص قرمز

گوگرد گرانول صادراتی که از منابع نفت و گاز کشور تهیه می‌گردد، به دلیل خلوص و کیفیت بالایی که دارد علاوه بر تأمین نیازهای داخل کشور، سالانه به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

کشور ایران از تولیدکنندگان مهم گوگرد در دنیاست. بیشترین کاربرد گوگرد در سال‌های اخیر در مصارف کشاورزی بوده است.

گوگرد گرانول صادراتی خالص قرمز

قیمت گوگرد گرانول

قیمت گوگرد گرانول قیمت گوگرد گرانول به عوامل متعددی شامل سیاست‌های کشاورزی، قیمت نفت، قیمت گاز، نحوه ارائه سوبسید، قیمت غلات و.. بستگی دارد.

گوگرد ایران محصولی باکیفیت و درصد خلوص بالا است. تولید گوگرد پودری میکرونیزه در ایران به‌قدری زیاد است که علاوه بر تأمین نیاز‌های داخل کشور، بخشی از آن را به خارج از کشور صادر می‌کند. ایران در منطقه خاورمیانه از نظر تولید گوگرد در جایگاه سوم قرار دارد. ایران قادر است ماهانه 90 هزار تن گوگرد را در قالب محموله‌هایی با وزن 30 هزار تن به خارج از کشور صادر کند. از این میان 60 هزار تن مربوط به گوگرد کلوخه‌ای و 30 هزار تن به گوگرد گرانول اختصاص دارد.

گوگرد گرانول تولیدی در ایران از طریق بازار‌های جهانی به بسیاری از کشور‌های دنیا فروخته می‌شود. از جمله کشور‌های خواستار گوگرد گرانول عبارت‌اند از: چین، هندوستان، پاکستان، ویتان، اردن، مراکش و بعضی از کشور‌های شمال امریکای لاتین – آفریقا. در این میان هندوستان و پاکستان بیشترین سهم را در خریداری دارند. این محصول از بنادر بندرعباس به کشور‌های هدف تحویل داده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود روند نیاز و مصرف این محصول ارزشمند افزایشی باشد.

برزیل نیاز شدیدی به واردات گوگرد دارد تا آنجا که گوگرد چهارمین محصول وارداتی این کشور است. توجه به آمار و ارقام نشان داده است که از سال 2018 تا 2019 میزان واردات گوگرد 28 درصد کاهش وزنی داشته است. کشور ایران می‌تواند از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کند تا به سود بیشتری از طریق صادرات دست یابد.

گوگرد گرانول خالص

گوگرد گرانول خالص گوگرد گرانول خالص دارای بیش‌ از 99 درصد گوگرد است که به شکل گرانول شده به بازار عرضه می‌شود. کاربرد گوگرد گرانول خالص مشابه کود گوگرد گرانول شده بنتونیت دار است. اما به دلیل دارا بودن مقدار فراوانی از گوگرد، برای زمین‌های قلیایی، شور و سنگین بسیار مناسب می‌باشد.

گوگرد گرانول خالص در صنایع مختلفی از جمله کشاورزی (مصارف زراعتی، باغبانی و کاشتن صیفی‌جات) کاربرد دارد. گوگرد گرانول خالص حاوی عناصر مرود نیاز بدن موجودات زنده می‌باشد بنابراین از آن در تولید کود شیمیایی نیز استفاده می‌شود.

درصد خلوص گوگرد خالص در حدود 99/9 درصد است و به‌صورت گسترده‌ در تولید اسیدسولفوریک استفاده ‌شود. اسیدسولفوریک پرکاربردترین ماده شیمایی در دنیا است.

گوگرد به مقدار فراوانی در گیاهان به‌خصوص در برگ گیاهان یافت می‌شود. گوگرد از جمله اجزا تشکیل دهنده پروتئین گیاهان است.

میزان استفاده از کود گوگرد گرانول خالص

بهترین عملکرد این کود تولید اسیدآمینه و در پی آن شکستن و سنتز پروتئین است. توصیه می‌شود از این کود به مقدار 500 تا 600 کیلوگرم در هر هکتار قبل از کشت و با استفاده از دستگاه کودپاش استفاده شود.

مزایای استفاده از کود گوگرد گرانول خالص

موجب کاهش PH خاک و افزایش میزان جذب عناصر همانند نیتروژن (N)،فسفات و همچنین عناصر ریزمغذی می‌شود.

این کود باعث آزادسازی مواد غذایی تثبیت شده درون خاک می‌شود.

بهره‌گیری از کود گوگرد خالص فرایند فتوسنتز در گیاه را افزایش می‌دهد و رشد گیاه را بهبود می‌بخشد.

کود گوگرد گرانول خالص نیاز گیاه به عنصر سولفات را تأمین می‌کند.

مصرف این کود باعث بهبود خصوصیات فیزیک و شیمیائی خاک می‌شود.

مصرف این کود باعث بهبود عملکرد محصول به مقدار 30 تا 60 درصد می‌شود.

گوگرد گرانول معدنی

گوگرد گرانول معدنی گوگرد گرانول معدنی با خلوص 30-35%، به‌صورت کلوخه و دانه‌بندی‌شده و پودر یافت می‌شود. گوگرد معدنی به‌صورت دانه‌هایی گرد و با وزن 20-50 میلی‌گرم تولید می‌گردد.

گوگرد، به دلیل اینکه دارای خاصیت قارچ‌کشی است، می‌تواند خاک زمین‌های کشاورزی را ضدعفونی کند و ph خاک‌های قلیایی را پایین آورد. با توجه به اینکه گوگرد اثرات مفیدی در کشاورزی دارد، از آن به‌صورت کود و سم استفاده می‌شود.

گوگرد، چهارمین عنصر پرمصرف بعد از عناصر پتاسیم، ازت و فسفر برای گیاهان است. همچنین در ازبین‌بردن حشرات موذی، کرم‌های سفید ریشه و سفیدک انگور نقش دارد.

کمبود گوگرد گرانوله در گیاهان، علائمی دارد که مشابه با علائم کمبود نیتروژن است ولی کمبود گوگرد ابتدا روی برگ‌های جوان تأثیر می‌گذارد. ازجمله کمبود گوگرد در گیاهان شامل: زردرنگ شدن برگ گیاهان، کوچک شدن اندازه برگ گیاه و کم‌شدن تعداد آن، نارس و کال بودن میوه گیاه، جمع‌شدن نیترات در گیاه که برای جانوران مصرف‌کننده آن سمی می‌شود.

از ویژگی‌های مثبت گوگرد گرانوله، حلالیت در آب است که باعث می‌شود مواد مغذی زودتر به خاک برسد. همچنین خاصیت آن در زیر نور آفتاب از بین نمی‌رود و موجب شده است که از گوگرد به جای مواد آلی، در مزارع و باغات به مقدار زیاد استفاده شود. گوگرد گرانول معدنی به دلیل بی بو بودن و قابلیت استفاده به‌صورت سنتی و روش پخش دستی محبوبیت زیادی دارد.

بر اساس املاح و مواد مغذی، کود نیتروژن گوگردی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود: گوگرد 30% گرانول معدنی که کیفیت بالایی دارد. گوگرد 70% گرانول معدنی، از کود‌های مرغوب و باکیفیت است و در نور آفتاب نیز خاصیت خود را حفظ می‌کند. گوگرد 90% عدسی گرانول، به دلیل اینکه در تولید پروتئین در فعالیت‌های آنزیمی، تنظیم رشد گیاه و تغذیه گیاه نقش دارد، ازجمله کودهای مناسب برای تأمین نیاز گیاه و بهبود کیفیت محصول و افزایش عملکرد گیاه محسوب می‌شود.

مصرف این کود باعث بهبود عملکرد محصول به مقدار 30 تا 60 درصد می‌شود.

گوگرد گرانول سمنان

گوگرد گرانول سمنان گوگرد معدنی خوریان سمنان با درصد خلوص 20-25%، به شکل پودری وبا حجم بالای 10 تن و به‌صورت فله‌ای عرضه می‌گردد. در استفاده از این گوگرد معدنی پودری شکل، بهتر است کود را به صورت چال در خاک قرار دهند تا باد اثر آن را از بین نبرد. این کود به صورت کاملاً طبیعی و ارگانیک بدون هیچ افزودنی شیمیایی تولید می‌شود و همین امر موجب شده است تا امروزه به جای استفاده از علف‌کش‌ها و سموم شیمیایی، از گوگرد معدنی و ارگانیک سمنان استفاده شود.

از مزایای گوگرد معدنی سمنان می‌توان به کاهش دهندگی ph خاک، افزایش جذب روی، مواد ریزمغذی، منگنز، پتاسیم و آهن در خاک، استفاده در مصارف کشاورزی، دام، زراعت و باغداری، مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها، اصلاح خاک‌های قلیایی، سازگاری کود با منابع طبیعی، منابع آب زیرزمینی و محیط زیست، کمک به انحلال و آزادسازی عناصر ماکرو و میکرو، تشکیل ویتامین‌های ضروری برای متابولیسم گیاه، بهبود ساختار خاک و ریشه زایی، ازبین‌بردن رنگ زرد و رنگ پریدگی برگ‌های جوان، دفع آمونیاک موجود در کود مرغی، مبارزه با کنه‌های نباتی، مقاومت بافت گیاهی در برابر سرما، کاهش نیاز به مصرف سموم اشاره کرد.

کود گوگرد معدنی سمنان، فاقد فلزات سنگین و دارای ریزمغذی بوده و از اعماق زمین استخراج می‌شود.