گوگرد گرانول شیراز سمنان بندرعباس

گوگرد خالص کشاورزی یکی از عناصر غذایی مهم و ضروری برای رشد و پرورش گیاهان است. این ماده ارزشمند با وجود مزایای بسیاری که در فرایند رشد گیاه دارد، به طور گسترده در کشاورزی به کار برده نمی شود. گوگرد که به آن سولفور هم گفته می شود، یکی از عناصر ۱۷ گانه مهم غذایی مورد نیاز برای رشد و پرورش گیاهان است؛ به صورتی که چهارمین عنصر غذایی ارزشمند بعد از عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. با این وجود، در کشاورزی توجه زیادی به آن نمی شود و معمولا به ندرت از آن استفاده می شود. قیمت گوگرد گرانول شیراز درجه یک، متناسب با فرایند تولید و بسته بندی آن و همچنین کیفیت مواد استفاده شده در آن، متفاوت می باشد که قابل استفاده در کشاورزی و گلخانه ها می باشد.

گوگرد گرانول شیراز سمنان بندرعباس

فروش گوگرد گرانول

فروش گوگرد گرانول گوگرد به عنوان عنصری شناخته می شود که هم از نظر تغذیه و هم از جنبه اصلاح خاک و هم مقابله با آفات و بیماری های گیاهی تاثیر بسیاری در رشد گیاه دارد. این ماده دارای چندین مزیت در زمینه کشاورزی است و به بهبود کیفیت تولید محصولات کمک می کند؛ با این حال استفاده از آن با توجه به قیمتی که دارد، نا چیز و محدود است .

این عنصر باعث رشد و تقویت ساقه و برگ های گیاه در دوران پیش از میوه دهی می شود. علاوه بر این تاثیر استفاده از این ماده و مخصوصا نوع پودری گرانوله آن و همچنین گوگرد مایع که برای گوجه فرنگی استفاده می شود، کاملا مشهود است و محصولاتی که در مسیر رشد و تولید فاقد این عنصر هستند، کیفیت پایین تری هم از لحاظ شکل و اندازه دارند و هم بازدهی کمتری دارند. به منظور استفاده از این ماده ارزشمند و پر کاربرد، تولید کنندگان این محصولات، سعی در ارائه محصولی با کیفیت و قیمتی متعادل در بازار دارند.

در سال های گذشته نیز با پایین آمدن قیمت گوگرد مایع، میزان استفاده از آن به صورت ترکیبی برای تقویت رشد گوجه فرنگی، افزایش پیدا کرده است که باعث تولید محصول با کیفیت و با اندازه به صرفه تری می شود. اما تاثیر گذار ترین عامل در تعیین قیمت آن، در مرحله اول کیفیت مطلوب آن و در مرحله بعدی، بسته بندی مناسب آن است. به دلیل این که معمولا کود های گیاهی به مدت زیادی در انبار و در شرایط غیر استاندارد نگهداری می شوند، لذا بسته بندی مناسب بسیار تاثیر گذار در قیمت محصول می باشد.

گوگرد های موجود در بازار بر اساس نوع استفاده، به دو گروه تقسیم می شوند؛ گوگرد های صنعتی که از آن ها به عنوان گوگرد پتروشیمی نیز یاد می شود و گوگرد های معدنی که نوع طبیعی آن می باشد. بر اساس این طبقه بندی و با توجه به ترکیبات موجود در آن، از لحاظ کیفیت و قیمت متفاوت هستند. گوگرد های پتروشیمی به دلیل این که شامل مشتقاتی از قبیل سولفور و گوگرد مایع هستند قیمت پایین تری نسبت به گوگرد معدنی دارند و برای استفاده در تولید انواع محصولات کشاورزی به شدت کاربردی می باشد.

کود های گوگردی مورد استفاده در کشاورزی را به چند دسته مهم تقسیم بندی می کنند که هر کدام از این انواع دارای کیفیت های متنوع هستند. بنابراین قیمت های متفاوتی نیز دارند. این انواع شامل کود های سولفاته حاوی گوگرد، گرد پالایشگاهی شامل گوگرد پودری و عدسی، کود های گوگرد مایع و گوگرد معدنی است.

عملکرد انواع گوگرد پودری مرغوب مورد استفاده در کشاورزی، به این بستگی دارد که پروسه پودر شدگی و آسیاب شدن آن، به چه صورت بوده است. البته قیمت انواع گوگرد بسته به نوع کاربردی که دارند متفاوت است. گوگرد های به کار برده شده در ساخت کبریت، باروت و انواع حشره کش ها با وجود استفاده های متنوعی که از آن ها می شود، قیمت به نسبت پایین تری در مقایسه با گوگرد کشاورزی دارد‌.

انواع مختلف گوگرد چه به صورت مایع و چه به صورت پودری و جامد، در خاک تجزیه شده و در نهایت با آب حل‌ می شود که مورد استفاده گیاه قرار خواهد گرفت. بنابراین تفاوت زیادی بین حالت استفاده شده آن وجود ندارد و در‌ نهایت به شکل محلول توسط ریشه گیاه جذب‌ می شود. در سال های گذشته نیز با پایین آمدن قیمت گوگرد مایع، میزان استفاده از آن به صورت ترکیبی برای تقویت رشد گوجه فرنگی، افزایش پیدا کرده است که باعث تولید محصول با کیفیت و با اندازه به صرفه تری می شود که میزان صادرات را نیز بالا برده است و به صورت عمده در مراکز فروش، عرضه می شود.

تولید گوگرد خالص و مرغوب، به عنوان اصلی ترین عامل در پیشبرد صادرات مطرح است که قیمت گذاری آن را نیز تحت تاثیر‌ قرار می دهد. اما تاثیر گذار ترین عامل در تعیین قیمت آن، در مرحله اول کیفیت مطلوب آن و در مرحله بعدی، بسته بندی مناسب آن است. آثار کمبود گوگرد در گیاهان، به شکل رنگ پریدگی و زرد شدن برگ آن ها در قسمت های جوان، ظاهر می شود.

با توجه به این که گوگرد از عناصر مهم در رشد گیاه می باشد و انواع پاستیلی آن به صورت مایع مصرف‌ می شود، لذا کمبود آن آثار قابل توجهی در رشد گیاه خواهد داشت. در کمبود این عنصر، ساقه گیاهان نازک شده و برگ ها به صورت پیچیده و‌ چروکیده در می آیند. استفاده از گوگرد علاوه بر تمام مزایایی که برای رشد محصولات گیاهی دارد، معایبی نیز دارد. لذا مهمترین موضوع در بازدهی بیشتر صادرات، بالا بردن کیفیت تولید می باشد.

یکی از‌ انواع گوگرد مورد استفاده در کشاورزی، گوگرد پالایشگاهی می‌ باشد. این‌ نوع از کود گوگردی، حاوی درصد خیلی زیادی از عنصر‌ گوگرد به‌ صورت خالص است که معمولا در‌‌ پالایشگاه ها تولید می شود و نوع درجه یک و موغوب آن، در مشهد تولید می شود. این نوع گوگرد خالص را می توان به صورت مستقیم و یا به صورت ترکیب با مواد دیگر، مورد استفاده قرار داد.

گوگرد خالص، در کارخانجات تولیدی شیراز، سمنان و بندر عباس به صورت عمده تولید و‌ عرضه می شود و وارد بازار می شود. این نوع از کود ها دارای انواع مختلفی‌ می باشند؛ که شامل انواع گوگرد پودری و گرانوله می باشد که در‌ اصلاح‌ خاک و همچنین تقویت فرایند رشد گیاه نقش دارد. گوگرد پالایشگاهی، به شکل ذرات جامد، غیر قابل حل در آب و زرد رنگ است که نگهداری از آن تابع شرایط خاصی می باشد.