گوگرد مایع کشاورزی سه کاره دو منظوره

گوگرد مایع کشاورزی در بسته بندی های مورد نیاز شما با هر وزن و مقداری که بخواهید موجود و قابل خرید و ارسال است.

اگر کشاورزی به تامین مواد آلی از دست رفته خاک پس از کشت های متناوب بر نیاید، تولید محصول در طی سال های بعد افت شدیدی پیدا خواهد نمود زیرا منبع جایگزینی وجود ندارد که این مواد را در اختیار خاک و گیاه قرار دهد. برای تامین املاح از دست رفته خاک پس از کشت های تناوب دار، بهترین گزینه استفاده از گوگرد مایع جهت تامین مواد غذایی موردنیاز گیاه می باشد.

گوگرد مایع کشاورزی سه کاره دو منظوره

فروش گوگرد مایع

فروش گوگرد مایع عنصر گوگرد مایع برای جذب توسط خاک باید به سولفات تبدیل شود. عواملی زیادی درانجام فرآیند تبدیل گوگرد به سولفات کمک می کنند. رطوبت خاک و جای گذاری مناسب گوگرد در خاک و فعالیت میکروارگانیسمها است.

اما علاوه براین گیاه بخشی از نیاز گوگرد خود را از هوا از طریق شاخه ها دریافت می کند. سولفاتها در خاک بسیار متحرک هستند و به سرعت به ریشه گیاه می رسند و آنها را در فصل رویش برای ترکیب شدن با کودهای شیمیایی ازته آماده می کند.

منابع گوگرد

فراوانی گوگرد در سرزمینهایی که PH از ۶ فراتر رفته و نسبتا کمتر از ۶-۵ بیشتر است.

گوگرد موجود در هوا توسط احتراق زغال سنگ و بخارهای متصاعد شده از بسیاری از کارخانه‌ها یافت می شود، که پس از ترکیب با آب باران به زمین میرسد و بعد از تبدیل شدن so4 به so3 تغییر شکل می دهد.

منابع گوگرد درمیان کودهای شیمیایی بسیار زیاد هستند که از جمله آنها می توان گوگرد خام، سولفات ‌آمونیوم، سولفات ‌پتاسیم و گچ و فسفات که حاوی سولفات کلسیم است را نام برد.

گوگرد های کشاورزی دارای انواع زیادی هستند مانند؛ گوگرد معدنی ،گوگرد پالایشگاهی، گوگرد پودری، گوگرد گرانوله ، گوگرد پاستیلی و گوگرد مایع که در این مقاله میخواهیم به معرفی گوگرد مایع بپردازیم.

گوگرد مایع از گوگرد غیر اکسید شده تشکیل شده است، گوگردی که در بازار وجود دارد به شکل اکسیده است و به مرور زمان در خاک تبدیل به سولفات می شود، اما گوگرد مایع کاملا درآب محلول است حتی در آب های سنگین و شور هم کاربرد دارد و حتی سبب رسوب ترکیبات کربناتی آب میشود.

استفاده از گوگرد مایع به همراه مکمل های پلی آمینه برای برطرف کردن تمامی کمبودهای گیاه کافی بوده وبا وجود آن گیاه نیاز به هیچ کود دیگری ندارد و همچنین هزینه تولید محصول را برای کشاورزان به حداقل رسانده و سبب افزایش نسبی ۱۵ درصد کیفیت محصولات می شود.

■ گوگرد مایع امرزوه یکی از بهترین کنترل کننده‌ها برای بیماری سفیدک سطحی، پودری و زنگ زدگی های برگ می باشد.

گوگرد ۸۰درصد سوسپانسیون به عنوان قارچ و کنه کش برا اولین بار در ایران به ثبت رسیده است.

■گوگرد مایع می تواند خاک قلیایی را اصلاح کند و PHآن را کاهش دهد و بستر را برای آزاد شدن برخی از مواد مغذی درون خاک آماده کند.

■گوگرد مایع زیست محیطی بوده و چون در آب فرموله می شود از نظر کاربرد بی خطر و ایمن تر عمل میکند.

■گوگرد مایع در مقایسه با نوع پودری خود ایجاد گرد و غبار نمی کند و باعث آزار باغبان نمی شود و البته این نوع گوگرد منطقه بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند و تماس سمیت بسیار کمتری نسبت به گوگرد پودری دارد.

■گوگرد مایع دارای ذرات میکرونایز است که موجب می شود بیشتر با آفات تماس برقرار کند و تاثیر سریع ترو یکنواخت تربا حفاظت بلند مدت برای گیاه به وجود آورد.

■نگهداری گوگرد مایع به خاطر اختلاط در پایه آبی آسان تر و خطر استفاده از آن بخاطر خاصیت شیمیایی آن مانند؛ (نقطه ذوب، آتش پذیری، نقطه دود، نقطه انجماد) کمتر است.

■گوگرد مایع بخاطر خاصیت امولسیون شوند گی قابلیت اختلاط با کودهای NPKبیشتری دارد.

■باقی مانده گوگرد مایع نسبت به پودری سریع تر اکسید می شود و تبدیل به سولفات می شود و علاوه بر خاصیت کودی اسیدیته خاک را هم تنظیم می کند.

گوگرد مایع از گوگرد غیر اکسید شده تشکیل شده است، گوگردی که در بازار وجود دارد به شکل اکسیده است و به مرور زمان در خاک تبدیل به سولفات می شود، اما گوگرد مایع کاملا درآب محلول است حتی در آب های سنگین و شور هم کاربرد دارد و حتی سبب رسوب ترکیبات کربناتی آب میشود.

استفاده از گوگرد مایع به همراه مکمل های پلی آمینه برای برطرف کردن تمامی کمبودهای گیاه کافی بوده وبا وجود آن گیاه نیاز به هیچ کود دیگری ندارد و همچنین هزینه تولید محصول را برای کشاورزان به حداقل رسانده و سبب افزایش نسبی ۱۵ درصد کیفیت محصولات می شود

اصل بر این است که پیشگیری بهتر از درمان پس از آسیب می باشد؛ با استفاده از گوگرد مایع به طرز باورنکردنی به مبارزه با آفات و عوامل بیماری زا بپردازید. گوگرد مایع دارای ویژگی حفاظتی بی نظیری در مقابل آفات مزاحمی مانند: پسیل پسته، شپشک ها، شته ها، تریپس، عوامل بیماری زا که هر ساله خسارات فراوانی به کشاورزان و باغداران عزیز تحمیل میکند از جمله: سفیدک پودری و غیره می باشد‌.

با خرید گوگرد مایع و مصرف این ماده نجات بخش، این عوامل مزاحم کاهش چشمگیری پیدا خواهند کرد و با تداوم مصرف آن در هر سال، دیگر آفتی مایل به نیش زدن به برگ و تغذیه از آن را نخواهد داشت زیرا در اثر محلول پاشی گوگرد مایع سطوح برگ و ساقه تلخ مزه شده و هیچ آفتی قادر به تغذیه از گیاه و مکیدن شیره گیاهی نخواهد داشت.

وجود گوگرد در ساختار این کود در بهبود طعم و کیفیت محصولات بسیار تاثیر گذار است.

استفاده از گوگرد مایع در زمان مناسب سبب میشود وزن و حجم میوه افزایش پیدا کرده و عطر و رنگ محصول نیز بسیار بازار پسند گردد. به عنوان مثال بویی که از سیر به مشام میرسد به دلیل وجود گوگرد کافی در ساختار آن و استفاده از گوگرد مایع در زمان کشت است.

گوگردهای موجود در بازار به شکل اکسیده هستند که برای گیاه قابل جذب سریع نبوده و به تدریج طی چند سال گوگرد قابل جذب (سولفات) را به خاک آزاد میکند. گوگرد مایع در آب کاملا محلول بوده و در آبهای سنگین و شور هم دارای کارایی بالاست و حتی سبب رسوب ترکیبات کربناتی آب می گردد.

گوگرد مایع را میتوان بدون ترس از سوختگی گیاه به کار گرفت. حتی برای پیشگیری از بیماریها و یا کمبود گوگرد بر روی گیاه مه پاش یا اسپری نمود .

گوگرد به دلیل بویی که دارد بسیاری از حشرات را از مزرعه دفع میکند و اجازه ورود یا تخم ریزی را نمیدهد. همچنین باعث تخریب باقیمانده قارچها یا باکتریها بر روی گیاه می گردد.

گوگرد مایع مصرف سموم را به شدت کاهش داده و محصولی با کیفیت صادراتی را به ارمغان خواهد آورد.

قارچهای بیماری زا در شرایطی که گوگرد وجود داشته باشد رشد نمیکنند یا در صورت وجود از بین میروند. این قضیه برای بیماریهای قارچی که اندامهای روی زمین را از بین میبرند بسیار مهم است.

اغلب بیماریهای قارچی در خاک وجود دارد ولی بیمارهایی چون سفیدک، سیاهک و زنگها یا کپکها که اندامهای زایشی و رویشی را درگیر میکنند با گوگرد مایع از بین می روند.

در واقع با مه پاش گوگرد مایع هم کمبود گوگرد و سایر عناصر بر طرف میشود هم مزرعه از وجود آفات و بیماری ها بیمه میشود.

البته این قضیه برای هر کود گوگردی نمی تواند درست باشد. گوگردهای موجود به شکل اکسیده هستند که در صورت استعمال نادرست میتوانند اثرات سوزانندگی برای گیاه داشته باشند. بنابراین با به کارگیری این کود یک گام مهم برای تولید محصول ارگانیک برداشته اید.