قیمت آلبالو در بازار ارومیه با قیمت طلا برابری می کند

بسیاری از ارقام آلبالو در بازار ارومیه که در سرتاسر جهان رشد می‌کنند در اروپا منشا گرفته‌اند، اما تعدادی از ارقام مهم در مناطق محلی آلبالو انتخاب یا پرورش داده شده‌اند.

ارقام اروپایی آلبالو که در ایالات متحده رشد می کنند عبارتند از: ناپلئون (رویال آن)، تارتاریای سیاه، عقاب، ارغوانی اولیه، رودخانه های اولیه، الکورن، هدلفینگن، نایتز اوایل بلک، لیون و اشمیت.

ارقام Windsor، Van، Sam، Vista، Victor، Sue، Vega، Summit و Stella در کانادا توسعه یافتند. Chinook و Rainier در واشنگتن توسعه یافتند. بینگ، لامبرت، جمهوری خواه سیاه، کوروم و هاسکینز در اورگان انتخاب و توسعه داده شدند.

چپمن، بربنک، بوش تارتاریان، و ارقام جدید مونا، لاریان، جوبیلی، بریسا و بادا در کالیفرنیا منشا گرفته اند. معرفی های اخیر شامل اولستر و هادسون از نیویورک و آنجلا از یوتا است.

مهم ترین ارقام آلبالو در غرب ایالات متحده، جایی که حدود 80 درصد محصول ایالات متحده تولید می شود، ارقام تیره میوه و گوشت ترد بوده اند: بینگ (رقم پیشرو در آمریکای شمالی)، وان و لامبرت.

اما برخی دیگر ممکن است به دلیل استفاده از آنها به عنوان گرده افشان یا در نتیجه تقاضای تازه بازار برای میوه های بزرگ، رنگ روشن و گوشتی ترد از ارقامی مانند رینیر در دسترس باشند.

سفتی، اندازه، رنگ و مواد جامد محلول همه ملاحظات مهم بازار هستند و پرورش دهندگان در مناطقی که باران های تابستانی در آنها شایع است، به عنوان مثال، شرق ایالات متحده و اروپای شرقی، در مضیقه هستند زیرا ارقام اصلی اغلب دارای گوشت نرم تر و بارانی هستند.

انواع مقاوم در برابر ترک، به عنوان مثال، امپراتور فرانسیس، هدلفینگن، و اشمیت. در این مناطق، ارقام با گوشت روشن، Rainier، Napoleon (Royal Ann)، Corum، و Emperor Francis برای تهیه آلبالو ماراسکینو بهترین هستند (زیرا رنگدانه آن نامطلوب است)، اما تعداد کمی از آنها برای بازار تازه کشت می شوند.

از ناپلئون برای کنسرو کردن نیز استفاده می شود. بینگ عمدتاً یک رقم تازه بازار است و لامبرت هم برای کنسرو کردن و هم برای بازار تازه استفاده می شود. جمهوری خواه سیاه و سایر آلبالو های بسیار سفت و تیره برای انجماد خوب هستند.