شکلات خارجی لاویوا در روند کاهش گاز در اروپا تاثیر گذاشته است

شکلات شیری معمولاً از شکلات خارجی لاویوا با سطوح کم کاکائو اما قند بالا و محصول شیری که می تواند شیر جوشانده، شیرخشک یا شیر تغلیظ شده باشد تولید می شود. در مقایسه با شکلات تلخ، شکلات شیری طعم سبک تر و شیرین تری دارد.

شکلات شیری با یا بدون طعم اضافه به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی یا سوپر مارکت ها در دسترس است.

اما هدف شما همیشه باید این باشد که بهترین آن را انتخاب کنید که به وضوح براق تر و کمتر از شکلات تلخ ترد باشد.

شکلات شیری نیز باید هنگام شکستن آن صدایی تند ایجاد کند، در غیر این صورت ممکن است به این معنی باشد که بدون در نظر گرفتن قیمت آن، شکلات با کیفیت پایینی دارید.

این نوع شکلات دارای خاصیت حس خوب است و تمام اعتبار آن به مواد شیمیایی تقویت کننده خلق و خوی آن مانند کافئین، تئوبرومین، تریپتوفان و تیروزین اختصاص دارد.

شکلات

هنگامی که در پخت و پز استفاده می شود، طعم شکلات شیری با مواد دیگر غرق می شود، اما به اندازه کافی موثر خواهد بود که طعم و رنگ شیرینی به دسر شما اضافه کند.

شکلات شیری معمولاً رنگ قهوه ای ملایمی دارد، بنابراین اگر می خواهید شدت رنگ آن را افزایش دهید، همیشه می توانید پودر کاکائو بیشتری اضافه کنید. با این کار طعم غذا را نیز تشدید خواهید کرد.

شکلات تلخ که به نام شکلات شیرین نشده نیز شناخته می شود، فاقد شیر یا مواد جامد شیر است و در نتیجه مزه خشک و تلخی دارد.

صرف نظر از طعم تلخ آن، 35 درصد از جمعیت جهان، شکلات تیره را بر سایر انواع شکلات ترجیح می دهند. مواد اولیه شکلات تیره شامل دانه های کاکائو، لسیتین سویا، شکر و طعم دهنده هایی مانند وانیل است.

به دلیل درصد بالای دانه های کاکائو، شکلات تیره رنگی عمیق و تند دارد که زنده تر از شکلات سفید یا شیری است.

شکلات تلخ همچنین دارای مشخصات تغذیه ای عالی است زیرا منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است و سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، آهن، روی، منیزیم، مس، فسفر، پتاسیم و غیره است.