زنی با پخت و فروش رب انار شیرین موفق شد دو فرزند تحصیل کرده پرورش دهد

برای تهیه رب انار شیرین باید با جوشاندن، آب انار خالص تا یک سوم کم شود (3 فنجان آب انار 1 فنجان شربت درست می کند). برخی از افراد شکر و آب لیمو را برای شیرینی و لطافت بیشتر اضافه می کنند، اگرچه لازم نیست.

وقتی حباب ها غلیظ و چسبناک شدند و شربت پشت قاشق را پوشاند، آماده است! خنک کنید و تا شش ماه در یخچال نگهداری کنید. ممکن است بخواهید رب انار را نیز در دسترس داشته باشید دلیل آن این است.

آیا مقداری از مواد غذایی باقیمانده از دستور پختی که فقط از یک قاشق غذاخوری استفاده شده است دارید؟ درد تو را احساس می کنم: من یک کمد پر از مواد ویژه دارم. خوشبختانه چند راه برای استفاده از این شربت خوش طعم وجود دارد:

با دستور پخت هوموس مورد علاقه خود مخلوط کنید. در نوشیدنی هایی مانند چای سرد حل کنید. نوشابه های خانگی را با هم زدن آن در آب گازدار درست کنید.


یک قاشق غذاخوری به سس های سالاد خانگی یا مارینادهای مورد علاقه خود اضافه کنید تا طعم شیرینی و عمق زیادی داشته باشید. شربت را مستقیماً روی مرغ، هویج یا گل کلم بمالید تا لعاب خوش طعمی ایجاد شود.

همچنین نم نم نم باران خود را به غذاهای خوش طعم محدود نکنید. این شربت همچنین به خوبی با دسرهایی مانند بستنی یا چیزکیک غنی و لذیذ جفت می شود.

میوه انار و رب انار شیرین آن منابع غنی از ترکیبات زیست فعال هستند. آنها فعالیت های بیولوژیکی زیادی دارند. رب انار (PM) یک شربت غلیظ و سنتی خاورمیانه است که در بسیاری از دستور العمل های غذاهای لبنانی و بین المللی استفاده می شود. این یک محصول بسیار مغذی است که آن را مورد توجه قرار می دهد.

همبستگی معکوس قوی متوسط بین محتوای کل فنول محتوای فلاونوئید کل و ارزش IC50 سنجش مهار رادیکال DPPH مشاهده شد، که نشان دهنده ارتباط مثبت بین محتوای فنول و فلاونوئید کل و فعالیت آنتی اکسیدانی است.

علاوه بر این، همبستگی متوسط منفی معنی‌داری بین محتوای کل فنل فلاونوئید و فعالیت بازدارنده آلفا آمیلاز مشاهده شد که نشان‌دهنده ارتباط مثبت بین محتوای فنلی و فلاونوئید کل و فعالیت ضد دیابتی است.