روغن زیتون ماساژ که جان زنی در ترکیه را نجات داد

از میوه درخت زیتون محصولات زیادی از جمله روغن زیتون ماساژ به دست می آید. زیتون یک محصول سنتی منطقه مدیترانه است. مردم با فشار دادن زیتون کامل روغن زیتون درست می کنند.

مردم از روغن زیتون در مواردی مانند آشپزی، لوازم آرایشی، دارویی، صابون و به عنوان سوخت چراغ های سنتی استفاده می کنند.

روغن زیتون در اصل از دریای مدیترانه آمده است، اما امروزه در سراسر جهان محبوبیت دارد.

آنها می توانند از روغن زیتون برای نان، برای ریختن روی پاستا، در پخت و پز یا به عنوان سس سالاد استفاده کنند. برخی افراد آن را به صورت قاشقی برای اهداف دارویی مصرف می کنند.

بسیاری از مطالعات به فواید روغن زیتون برای سلامتی پرداخته اند.

روغن

روغن زیتون فوق بکر که بهترین روغن موجود است، سرشار از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد کمک می کند.

رادیکال های آزاد موادی هستند که بدن در طول متابولیسم و سایر فرآیندها تولید می کند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

اگر رادیکال های آزاد بیش از حد ایجاد شوند، می توانند باعث استرس اکسیداتیو شوند. این می تواند منجر به آسیب سلولی شود و ممکن است در ایجاد برخی بیماری ها از جمله انواع خاصی از سرطان نقش داشته باشد.

روغن زیتون منبع اصلی چربی در رژیم غذایی مدیترانه ای است. به نظر می رسد افرادی که این رژیم را مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که از رژیم های دیگر پیروی می کنند، امید به زندگی بالاتری دارند، از جمله شانس کمتری برای مرگ بر اثر بیماری های قلبی عروقی.

یک مطالعه در سال 2018 تعداد حوادث قلبی عروقی را در بین افرادی که رژیم مدیترانه‌ای مصرف می‌کردند، با روغن زیتون یا آجیل یا رژیم غذایی کم‌چرب مقایسه کرد.

افرادی که از رژیم مدیترانه ای استفاده می کردند، چه با روغن زیتون یا آجیل، در مقایسه با افرادی که رژیم کم چرب داشتند، کمتر دچار بیماری های قلبی عروقی شدند.