خوردن خرما دمباز بندرعباس سبب مرگ پیرمرد اهوازی شد

همانطور که می دانید کاهش قابل توجهی در رطوبت خرمای خشک عمدتاً به دلیل خشک شدن در آفتاب است. خشک کردن در آفتاب روش سنتی نگهداری خرما دمباز بندرعباس است.

از آنجایی که خشک شدن آفتاب به عوامل کنترل نشده ای مانند دما و رطوبت در روز بستگی دارد، تولید محصولات یکنواخت و با کیفیت بالا انتظار نمی رود. پروتئین و چربی به مقدار کم در خرما وجود دارد.

میانگین میزان پروتئین خرما دمباز بندرعباس تازه و خشک به ترتیب 1.50 و 2.14 گرم در 100 است. میزان چربی آن برای خرمای تازه 0.14 گرم در 100 گرم و برای خرمای خشک 0.38 گرم در 100 گرم است.

افزایش پروتئین و چربی پس از خشک شدن عمدتاً به دلیل از دست دادن رطوبت است. با این حال، این مقادیر، که بین واریته‌ها متفاوت است، به دلیل تفاوت در کشت، شرایط خشک‌کردن و روش‌های تعیین قابل انتظار است.

ترکیب کربوهیدرات با کم کردن مجموع محتوای رطوبت، پروتئین، چربی و خاکستر از 100 محاسبه شد. همانطور که در جدول 2 نشان داده شده است، متوسط کربوهیدرات در خرمای تازه و خشک به ترتیب 54.9 و 80.6 گرم در 100 گرم است. انتظار می رود محتوای کربوهیدرات بالا باشد و عمدتاً از قندها و فیو تشکیل شده باشد.

همچنین دارای فیبر غذایی (73.1 گرم در 100 گرم)، فنولیک (3942 میلی گرم در 100 گرم) و آنتی اکسیدان (80400 میکرومول در 100 گرم) است. این اطلاعات دقیق در مورد مواد مغذی و تقویت کننده سلامتی خرما و دانه های آن، دانش و قدردانی ما را از استفاده از خرما در رژیم غذایی روزانه و دانه های آن به عنوان یک ماده غذایی کاربردی افزایش می دهد.

خرما دمباز بندرعباس ممکن است فواید سلامتی بسیار قدرتمندی مانند افزایش انرژی، افزایش آهن در بدن و کمک به هضم داشته باشد. خرما سرشار از مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان های مختلف در سراسر جهان است. این میوه های خشک به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد توموری خود ممکن است در درمان بیماری های مختلف مفید باشند.

خرما میوه شیرین و جویدنی درخت خرما (Phoenix dactylifera) است. خرما هزاران سال است که غذای اصلی خاورمیانه بوده است. مسلمانان نخل خرما و خرما را مقدس می‌دانند و در طول روزه‌داری مذهبی ماه رمضان، این میوه‌های خشک جزء رایج رژیم غذایی هستند.

هر خرما بسته به نوع آن می تواند حدود 60 تا 70 درصد شکر و مقدار زیادی فیبر داشته باشد که آن را به عنوان یک تقویت کننده انرژی سالم ایده آل می کند. همچنین سرشار از آهن است و ممکن است به مبارزه با کم خونی کمک کند.