تبلیغات کشمش پلویی سبز توسط بازیگر معروف از تلویزیون پخش شد

کشمش پلویی سبز هم برای افراد دیابتی و هم برای افراد سالم انتخاب خوبی است زیرا دارای GI پایین تا متوسط است، بنابراین مصرف آن پاسخ های گلیسمی و انسولینمی را کاهش می دهد. علاوه بر این، به نظر می رسد که آنها فشار خون را در بیماران مبتلا به T2D کاهش می دهند، که یک عامل خطر برای CVD است.

باکتری های باکتریایی پس از 4 ساعت جوجه کشی تنها در حضور کشمش پلویی سبز کاهش یافت. با توجه به ترکیب طبقه‌بندی میکروبیوتا، زمانی که کشمش مکمل شد، 13 گونه پس از 24 ساعت تخمیر از دست رفت، در حالی که مکمل‌سازی با FOS تنوع را 91 گونه افزایش داد.

کل تولید SCFA با FOS و مکمل کشمش پلویی سبز افزایش یافت. این یافته ها نشان داد که کشمش پتانسیل زیادی برای ترویج کلونیزاسیون و تکثیر باکتری های مفید مانند بیفیدوباکتریال و لاکتوباسیل ها در میکروبیوتای انسان دارد و تولید SCFA را تحریک می کند.

این را می توان نه تنها به محتوای FOS کشمش، بلکه به ترکیبات فنلی و اسید تارتاریک نیز نسبت داد. با این حال، با توجه به نتایج به‌دست‌آمده، ممکن است به نظر برسد که کشمش پلویی سبز به تنوع زیستی میکروبیوتا کمک نمی‌کند، در حالی که FOS به خودی خود این کار را می‌کند.

بیماران مبتلا به T2D در یک کارآزمایی مداخله ای آینده نگر تصادفی، کنترل شده و 24 هفته ای شرکت کردند. همه شرکت کنندگان میوه و سبزیجات کمتری نسبت به مقدار توصیه شده 5 وعده روزانه مصرف کردند، اما گروه مداخله کشمش کورنتی معادل دو وعده میوه (36 گرم در روز) مصرف کردند در حالی که گروه کنترل انگور یا کشمش مصرف نکردند.

بیمارانی که کشمش پلویی سبز مصرف می‌کردند فشار خون دیاستولیک به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و پتانسیل آنتی‌اکسیدانی کل بالاتری در مقایسه با پایه داشتند. شواهد علمی نشان می دهد که خوردن میوه هایی با مقادیر بالای فلاونوئیدها باعث کاهش فشار خون می شود.

در واقع، در یک مطالعه مدل حیوانی، نشان داده شد که کورستین موجود در کشمش کورنتی با فعال کردن کانال‌های پتاسیم کلسیم در میوسیت‌های جدا شده از شریان‌های کرونری موش، نقش کلیدی در تنظیم فشار خون بازی می‌کند که منجر به شل شدن شریان کرونر می‌شود.