با نمک صورتی طبیعی آبریرش بینی را قطع کنید

هر نمونه نمک صورتی طبیعی موجود در بازار از چهار سوپرمارکت بزرگ، خواربارفروشی سبز، و فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی در دو شهر بزرگ استرالیا و یک شهر منطقه ای سیدنی، NSW، استرالیا، کانبرا، ACT، استرالیا، کافس هاربر، NSW، استرالیا خریداری شد.
در صورت موجود بودن، اشکال مختلف نمک صورتی در یک برند خریداری شده است. اینها شامل میز یا ریز آسیاب شده، تکه‌ها و نمک درشت سنگ سنگ‌زنی بود. یک نمک خوراکی سفید یددار خوب به عنوان نمونه کنترل خریداری شد، زیرا این نمک در حال حاضر برای غنی سازی ید محصولات نان تجاری توسط استانداردهای غذایی استرالیا نیوزیلند منطقه مبدا و قیمت هر نمک نیز ثبت شد.
 اطلاعات قیمت‌گذاری در 18 دسامبر 2019 از فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین جمع‌آوری شد. برای اقلام با بیش از یک گزینه قیمت و اندازه، قیمت‌گذاری برای گزینه اندازه کوچک‌تر انتخاب شد زیرا فرض بر این بود که مصرف‌کنندگان معمولاً نمک را به صورت عمده خریداری نمی‌کنند. سپس قیمت هر 100 گرم محاسبه شد.
هر نمونه نمک صورتی از بسته بندی اصلی به کیسه های پلاستیکی شفاف منتقل شد و به طور تصادفی از دو تا 32 شماره گذاری و برچسب گذاری شد و نمونه شاهد به عنوان یک شماره گذاری شد. نمونه های نمک صورتی شناسایی نشده با توجه به شدت رنگ کدگذاری شدند. سه محقق (CW، ED، SM) به طور مستقل شدت رنگ هر نمونه را کدگذاری کردند 0 = بدون رنگ، 1 = روشن، 2 = متوسط، 3 = صورتی تیره، و در صورت عدم تطابق، نمونه‌ها مجددا کدگذاری شدند تا زمانی که اجماع حاصل شد.
نمونه های شاهد و نمک صورتی برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه تجزیه و تحلیل محیطی معتبر استرالیا NATA در دانشگاه کراس جنوبی فرستاده شد. یک اسکن طیف سنجی جرمی در جامدات برای تعیین مقدار مواد معدنی آلومینیوم، آرسنیک، باریم، بور، کادمیوم، کلسیم، کروم، کبالت، مس، آهن، سرب، منیزیم، منگنز، جیوه، مولیبدن، نیکل، فسفر، پتاسیم، سلنیوم، سیلیکون، نقره، سدیم، گوگرد، وانادیم، روی در یک آزمایش برای هر نمونه نمک.
برای انجام این کار، تقریباً 0.4 گرم برای هر نمونه در یک ماتریس Aqua Regia 2.5 میلی لیتر HNO3: 7.5 میلی لیتر HCl روی یک بلوک داغ در دمای 120 درجه به مدت 1 ساعت هضم شد.
پس از تکمیل هضم، نمونه‌ها روی پرکین المر طیف سنج جرمی پلاسمای جفت شده القایی قادر است در سه حالت تجزیه و تحلیل به عنوان مثال، استاندارد، تشخیص انرژی جنبشی (KED) و سلول واکنش پویا (DRC) کار کند، که حذف تداخل و محدودیت‌های تشخیص برتر را در ماتریس‌های دشوار امکان‌پذیر می‌سازد.