با خوردن انبه خشک عمده دندان های سفید داشته باشید

انبه خانواده یک محصول میوه ای بسیار مغذی و از نظر اقتصادی مهم است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رشد می کند. هند یکی از تولیدکنندگان پیشرو انبه است و 40 درصد از تولید جهانی، حدود 55.4 میلیون تن را به اشتراک می‌گذارد.

انبه خشک عمده سرشار از ویتامین ها (A، C، E، K، B1، B2، B3، B5 و B6)، مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم، کلسیم و سدیم)، مواد مغذی گیاهی (α، بتا کاروتن، و کریپتو گزانتین) است. کربوهیدرات، کالری، در حالی که پروتئین، چربی و فیبر غذایی کم است.

اگرچه انبه سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی است، اما به دلیل رطوبت بالا (۸۰ درصد وزنی) ماندگاری کوتاهی دارد، زیرا انبه محصول فصلی است، در فصل اوج تولید بیش از حد تولید می کند و در طول فصل کم است.

علاوه بر این، مطالعات گزارش کرده اند که تلفات سالانه پس از برداشت انبه در هند حدود 12.74٪ است. حفظ انبه سبز یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش تلفات پس از برداشت است.

انبه سبز دارای چندین خواص دارویی از جمله درمان اسکوربوت، مشکلات معده، ارتقای سلامت کبد و قلب و جلوگیری از کم آبی بدن است. و به طور گسترده برای تهیه ترشی، چاتنی، سس، نوشیدنی انبه سبز، و پودر آبگیری شده به نام آمچور استفاده می شود.

آمچور در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد، در دسته بندی ادویه ها برای غذاهای مختلف چت، به عنوان اسیدی به جای تمر هندی استفاده می شود و در تهیه مخلوط پولی هورا که برای تهیه غذای فوری بر پایه برنج استفاده می شود، محبوب است.

تقاضای فزاینده ای در بازار برای پودر خشک شده برای تهیه محصولات با ارزش افزوده وجود دارد. به طور سنتی، روش خشک کردن آفتاب معمولا برای خشک کردن انبه سبز برای تولید آمچور استفاده می شود.

برخی از مسائل مهم با خشک شدن در معرض نور خورشید وجود دارد، مانند زمان خشک شدن طولانی، خشک شدن ناهموار، محصول با کیفیت پایین، فساد زیاد ناشی از میکروب ها، پرندگان و جوندگان.