آلبالو در بازار امروز به کشورهای اروپایی ارسال شد

آب آلبالو با مخلوط کردن آب آلبالو در بازار امروز تهیه شده با آب سیب تجاری موجود در یک نسبت اختصاصی تهیه می شود. آلبالو تارت منجمد رقم Montmorency برای تهیه آب آلبالو به دنبال روش‌های استانداردی که پردازش صنعتی را شبیه‌سازی می‌کند، استفاده شد.

آب مخلوط با حرارت دادن آن تا 85 درجه سانتیگراد پاستوریزه شد، در بطری های پلاستیکی 10.5 اونسی با زمان نگهداری سه دقیقه ای بسته بندی شد تا به عقیمی تجاری برسد، و سپس در حمام آب سرد شد.

یک بطری 10.5 اونسی از آب میوه حداقل 600 میلی‌گرم ترکیبات فنلی را ارائه می‌کند که به صورت معادل‌های اسید گالیک با روش Singleton و Rossi بیان می‌شود، و حداقل 40 میلی‌گرم آنتوسیانین، به‌عنوان معادل‌های سیانیدین-3-گلوکوزید با تفاضل pH محاسبه می‌شود. روش توصیف شده توسط Giusti و Wrolstad. هر بطری معادل 45-50 آلبالو بود.


دارونما با مخلوط کردن مخلوط نوشابه بدون شکر میوه پانچ با آب در نسبت توصیه شده توسط سازنده (حدود 2 گرم در لیتر). شکر برای مطابقت با غلظت مواد جامد محلول در مخلوط آب آلبالو به غلظت نهایی 13 بریکس (درصد کل مواد جامد محلول بر حسب وزن) اضافه شد. سپس نوشیدنی طعم‌دار پاستوریزه شده و طبق روشی که برای آبمیوه استفاده می‌شود، بطری می‌شود.

این طرح یک کارآزمایی دوسوکور تصادفی، کنترل شده با دارونما، بین 54 دونده شرکت کننده در مسابقه رله هود تا ساحل بود (شکل 1). هر شرکت کننده در طول مسابقه 3 بخش دویدن را با مسافت های انفرادی از 5.6 تا 12.4 کیلومتر و میانگین کل مسافت دویدن 2.5 ± 26.3 کیلومتر تکمیل کرد.

شرکت‌کنندگانی که در یک تیم رله می‌دویدند، به همان شرایط نوشیدنی اختصاص داده شدند (تعداد = 28 آلبالو؛ n = 26 دارونما) تا از تغییر ناخواسته شرکت‌کنندگان در طول مطالعه اجتناب شود.

شرکت کنندگان 3 جلسه جمع آوری داده ها را تکمیل کردند: روز 1 – خط پایه (7 روز قبل از مسابقه)، روز 7 شروع مسابقه، و روز 8 – پایان مسابقه. در ابتدا، به شرکت کنندگان بطری های 16-355 میلی لیتری نوشیدنی (آب آلبالو یا دارونما) با دستورالعمل مصرف روزانه دو بطری قبل از مسابقه (14 بطری در 7 روز) و دو بطری در طول مسابقه (مصرف کل: 16) داده شد. بطری ها).